L’Hospital Clínic Barcelona ha estat reconegut com el primer centre sanitari de Catalunya i el quart de l’estat amb el millor equip de direcció infermera. Els primers llocs del rànquing del Monitor de Reputació Infermera (MRE) han estat per l’Hospital Universitari La Paz de Madrid, l’Hospital General Universitari Gregorio Marañón i l’Hospital Universitari 12 de Octubre.
La directora Infermera del Clínic, Saray Alen, va recollir el premi el passat 3 de juny a Madrid, durant l’acte de lliurament dels Premis Nacionals de Reputació Infermera 2025 del Consell General d’Infermeria. Aquest reconeixement és un model d’avaluació que permet identificar i reconèixer als equips i professionals que destaquen pel seu lideratge, la seva capacitat organitzativa i la seva contribució a l’enfortiment de la professió infermera a Espanya. “És un honor representar la gran professionalitat i humanisme amb el que acompanyem els pacient i les seves famílies”, assegura Alen.
En l’acte d’entrega dels premis Raquel Rodríguez, vicepresidenta I del Consell General d’Infermeria, ha recordat que “en la majoria de les ocasions, la tasca de les infermeres i infermers és silenciosa, discreta i allunyada del protagonisme. Precisament aquí resideix gran part del seu valor: en una eficàcia constant, en un lideratge serè i en una vocació de servei i professionalitat que sostenen, cada dia, el nostre sistema sanitari”.
Aquest rànquing es basa en l’opinió de milers de professionals de la infermeria, que valoren quines direccions destaquen per la seva gestió. En aquesta edició hi han participat més de 2.200 infermeres i infermers, 649 gestores d’infermeria i 572 directius d’hospitals.
