Benvolgudes i benvolguts,
Aquest any l’Hospital Clínic Barcelona acull la jornada “Salut amb mirada de gènere: reptes i bones pràctiques”, una iniciativa compartida pels cinc grans hospitals de la ciutat de Barcelona - Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, Hospital Sant Joan de Déu, Hospital Vall d’Hebron, Hospital del Mar i Hospital Clínic Barcelona - amb la voluntat de generar coneixement, reflexió i compromís al voltant d’un aspecte essencial per a una atenció sanitària de qualitat.
Incorporar la perspectiva de gènere en salut no és només una qüestió d’equitat, sinó una necessitat per garantir una atenció més segura, efectiva i centrada en les persones. Les diferències de gènere influeixen en la manera com es manifesten les malalties, en l’accés als serveis, en els resultats en salut i també en les condicions de treball dels i les professionals sanitaris.
Des de la Direcció Infermera tenim un paper fonamental en la promoció d’una atenció més justa, inclusiva i sensible a aquestes diferències. La nostra proximitat amb les persones ateses i la nostra mirada integral ens situen en una posició privilegiada per liderar canvis i impulsar pràctiques que contribueixin a reduir desigualtats i millorar els resultats en salut.
Aquesta jornada neix amb l’objectiu de compartir experiències, evidència i bones pràctiques que ens ajudin a avançar en aquest camí. Alhora, vol esdevenir un espai de trobada i diàleg interdisciplinari per aprofundir en els reptes actuals i promoure una cultura organitzativa més inclusiva, equitativa i transformadora.
Us animo a participar-hi activament, a qüestionar, a compartir coneixement i a construir conjuntament noves mirades que ens permetin continuar avançant cap a una atenció de més qualitat i més propera a les necessitats de la ciutadania.
Rebeu una cordial salutació,
Saray Alen
Directora Infermera Hospital Clínic Barcelona